انجمن افسردگان گمنام DEPRESSED ANONYMOUS
اولین قانون طبیعت این است که هر رشدی به تدریج صورت میگیرد ، این کلام ، باور اصلی ما افسردگان است.
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


سلام دوستان وبلاگ انجمن دوازده قدمی افسردگان گمنام در راستای معرفی انجمن واطلاع رسانی به اعضای خود ایجاد گردیده و وابسته به هیچ حزب یا ارگانی نبوده وتابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است امید داریم با پیوستن به این انجمن روز به روز زندگی بدون افسردگی وسرشار از شادی ونشاط داشته باشید
لطفا سوالات ونظرات خود را باما در میان بگذارید .
باتشکر مدیر وبلاگ
انجمن دوازده قدمی افسردگان گمنام
Anonymous depressed


کمیته آدرس جلسات کل ایران 09336016737
کمیته ا طلاع رسانی کل ایران 09336016738
کمیته نشریات کل ایران 09336016740
آدرس کانال تلگرام انجمن depaesf@

مدیر وبلاگ :گمنام
نویسندگان
Related image

شش راه پیشنهادی برای کمک به خودتان زمانی که بیماری (بیماری اعتیاد رفتاری افسردگی) به شما غالب می شود:

1-پنهان کاری نکنید: اگر به تازگی خبر بدی شنیده اید و یا اتفاق ناگواری در زندگیتان رخ داده است با دوستان بهبودی ،راهنما و یا مشاورتان در مورد احساستان مشارکت کنید (صحبت کنید) و اگر هنوز در انجمن عضو نیستید با دوست یا آشنای نزدیک و قابل اعتمادتان در مورد احساستان حرف بزنید.اگر بتوانید چند مرتبه خوب گریه و عزاداری کنید و مسائل را به خوبی بازگو کنید کمک خواهد کرد که تجربه ی دردناکتان را درک کرده و از آن رها شوید در واقع این کار قسمتی از مکانیسم طبیعی سلامت روان است.

2-حرکتی انجام دهید: بیرون از خانه بروید و مقداری حرکت بدنی انجام دهید حتی اگر شده یک مسیر طولانی را پیاده روی کنید اینکار به شما کمک می کند که هم از نظر جسمانی در وضعیت بهتری قرار بگیرید و خوابتان تنظیم شود و هم باعث می شود ذهنتان از آن احساسات دردناک و منفی خالی شود .

3-یک غذای مناسب بخورید: حتی اگر میل به خوردن چیزی نداشته باشید سعی کنید حتی المقدور میوه جات و سبزیجات تازه میل کنید.با نخوردن غذا شما فقط انرژیتان تحلیل می رود و این اوضاع را وخیم تر می کند و فشار روحیتان نیز بیشتر خواهد شد.

4-در برابر وسوسه سرکوب کردن غم و اندوهتان مقاومت کنید: سعی نکنید که این احساسات نا خوشایند را از طرق دیگر مانند مصرف الکل یا مواد،سیگار،خرید کردن افراطی،پناه بردن به تنهایی و انزوا ،خوردن افراطی،...رفع کنید چون اینها موقتی هستند و ریشه ی احساس منفی را در وجودتان از بین نخواهند برد و برعکس آنرا در دراز مدت ماندگارتر خواهند کرد.احساساتتان را سرکوب نکنید و در مورد آن صحبت کنید و آنها را بپذیرید.

5- از کم خوابی یا پر خوابی بپرهیزید: گوش کردن به رادیو یا تماشای تلویزیون و یا آهنگ بی کلام ملایم  در طول شب هنگامی که بیدارید و بدنتان در حالت درازکش و استراحت است به شما کمک می کند راحت تر به خواب بروید .و برای مشکل خواب زیاد می توانید برنامه ریزی در طول روز داشته باشید و برای خود آنها را باید کنید.لیست الویت هایتان را بنویسید و زمانی برای انجام آنها در طول روز مشخص کنید که به علت عدم داشتن کار خاص نخواهید به رخت خواب پناه ببرید و افسردگی مصرف کنید.

6- به خودت یادآور شو که از افسردگی رنج می بری و در برابرش عاجزی همانطور که خیلی ها مانند تو هستند و تو تنها نیستی و بالاخره اگر چه نه فوری اما حتما به کمک دوستان بهبودی و اصول و ابزار برنامه از آن بیرون خواهی آمد:  ولو آنکه در حال حاضر باور اینکه این احساسات منفی از تو دور خواهند شد سخت باشد اما بدان که افراد زیادی در شرایط مشابه تو قرار داشته اند و توانسته اند به خودشان کمک کنند تا از این حالت رها شوند.به کمک نیروی برتر خود اصول و ابزار انجمن و دوستان هم دردشان امکان پذیر بوده است.بدان که تنها کسی که می تواند کمک کند تو تغییر کنی فقط خودت هستی فقط کافیست تمایل به اینکار نشان دهی و از راه درست آن اقدام نمایی.هیچوقت دیر نیست از همین الان شروع کن .در هر کجای این کره ی خاکی که هستی جستجو کن و انجمن و اعضای آنرا پیدا کن و از همین الان تمایل را در خودت بیدار کن. من به تو ایمان دارم که خواهی توانست همانطور که من و بقیه توانستیم.دوست هم دردم به ما بپیوند و رایگان از تجربیات ارزشمند سالها رشد و تغییر هم دردانت استفاده ببر.

شاد باشید





نوع مطلب : [cb:post_category_name]، 
لینک های مرتبط :
          
سه شنبه 13 شهریور 1397
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی